4 lipca 2015

#5 'MÓJ WŁASNY ŚWIAT'


Spokojnie to tajemnica
Tajemnica, którą czytasz

Rozpowszechniasz wszędzie

A ukrywasz przed nielicznymi


Książki życiem?
Dla niektórych ludzi pewnie wyda się to dziwne, inni się do tego nie przyznają bo to ''nudne i zwyczajne'', ale dla wielu osób czytanie jest oderwaniem się od rzeczywistości, zmianą toku myślenia i odpoczynkiem. To niezwykłe, że kilka kartek może wzbudzić w nas tak wiele emocji- rozpaczy, smutku, radości, zadowolenia i zrozumienia świata. Każda książka kryje w sobie tajemnice, którą warto odkryć, żeby ujrzeć jej przekaz i piękno. Weźmy sobie za przykład ''Papierowe miasta'' Johna Green`a.


Ten fragment uświadamia nam, że wszystko jest sztuczne i kruche, nic nie jest trwałe. To, że czegoś nie widzimy nie znaczy, że tego nie ma. Z bliska wszystko wydaje się brzydsze. Z daleka nie widać niedoskonałości. 
To właśnie jest magiczne w książkach - możemy zobaczyć świat od innej strony. Możemy poznać zdanie innych ludzi, zobaczyć w jaki sposób autor postrzega świat. 

A co z filmami?
W książkach wyobrażamy sobie sami wszystko. W filmach jest nam to narzucone. Nie mówię, że filmy są złe i nie można ich oglądać. Oglądanie filmów dla niektórych jest lepsze bo ciężko im sobie wyobrazić bohaterów i zdarzenia. Filmy pokazują wizję reżysera. 



Podsumowując, książki są źródłem emocji, doświadczeń i nauki na przyszłość. 

4 komentarze:

  1. 100% prawdy, książki są świetnym pomysłem na oderwanie się od wszystkiego ! :3
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno wpadniemy, zapraszamy częściej ;*

      Usuń
  2. kiedyś uważałam, że książki to nuda, strata czasu, przecież są filmy. Ale keidy przeczytałam swoją pierwszą książke- Niezgodna, to uznałam że moje wcześneijsze słowa należy skasować hah. Zrozumiałam że książki to świetny sposób na oderwanie się do rzeczywistości, wchodzisz w inny wymiar, przeobrażasz się w bohaterkę. To na prawdę fajne zajęcie.
    Oprócz tego uczysz się ortografii, cierpliwości, poszerzasz swoją wyobraźnie.
    Oczzywiście nei każdy lubi czytać, ale najpierw trzeba podać właściwe dowody na to że się nie lubi, a nie że się nie przeczytało ani jednej książki( tak jak ja na początku)
    Zapraszam na mojego bloga- klik! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak to prawda kiedy się przeczyta się pierwszą książkę zmienia się zdanie, też tak miałam ;) pozdrawiamy i zapraszamy ;*

      Usuń