8 maja 2016

' I always had that dream '




KOPIEC KRETA

SKŁADNIKI

Biszkopt:
-0,5 kostki margaryny
- 0.5 szklanki cukru
-0,5 szklanki wody
- 2 łyżki kakao
- 2 jajka
- 1,5 szklanki mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Krem:
- 0,5 litra śmietany kremówki
- 2 śmietan-fixy
- 3 łyżki cukru pudru
- 3 banany

PRZYGOTOWANIE

Biszkopt:
Margarynę, cukier, kakao i wodę wkładamy do rondelka, umieszczamy na małym ogniu do chwili aż wszystkie składniki się ze sobą połączą. Masę odstawiamy do wystygnięcia. Bierzemy jajka i oddzielamy żółtka od białek. Do zimnej masy dodajemy żółtka, a później mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Z białek ubijamy sztywną pianę i delikatnie łączymy z masą. Gotową masę przekładamy do blaszki wyłożoną papierem. Pieczemy w temperaturze około 180 stopni przez 20-30 minut. Ciasto studzimy (tylko lekko), wydrążamy środek, pozostawiając jedynie spód i boki. Wydrążone ciasto kruszymy.

Krem:
Schłodzoną kremówkę ubijamy na sztywno z dodatkiem cukru pudru i śmietan-fixów. 

Banany obieramy ze skórki i kroimy wzdłuż na pół, skraplamy sokiem z cytryny żeby nie ściemniały. Układamy je na biszkopcie i nakładamy na nie śmietanę, formując kopiec. Całość posypujemy okruchami ciasta. Całość wstawiamy do lodówki na co najmniej 2 godziny.
Ciasto jest delikatne i bardzo smaczne. Musisz wypróbować!

Smacznego!




43 komentarze:

  1. Wygląda bardzo pysznie ;) ! Narobiłeś nam smaka :D Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiałam się jakie ciasto dzisiaj upiec. Tego jeszcze nie jadłam i wiem już co upiekę. Skorzystam z przepisu :)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. To ciastko jest przepyszne :)
    https://julietguliet.blogspot.com/ zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowicie wygląda :) Aż zgłodniałam :D
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio robiłam to ciasto.. nie przypadło mi do gustu :(
    JESTEM-NATALIA.BLOGSPOT.COM -KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmm wygląda pysznie! Zgłodniałam :(
    Obserwuję ^^

    Zapraszam do siebie, miło mi będzie jeśli zaobserwujesz:
    http://aniamojepasje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam...chętnie wypróbuje przepis!

    Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do siebie !♥
    NOWY POST! anjaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie, na pewno skorzystam z przepisu..mam nadzieje, że mi wyjdzie..nie najlepsza ze mnie kucharka :D ale ponoć praktyka czyni mistrza xd :D
    Pozdrawiam serdecznie i oby więcej takich przepisów na słodkości :)
    https://aleksisaliss.blogspot.com/
    PS: Odpowiadam na obserwacje i komentarze

    OdpowiedzUsuń
  9. O matko, Kopiec Kreta! Moje ulubione ciasto, zawsze jest jako ,,tort'' na moich urodzinach, z bananami albo truskawkami, przepyszny!

    ♥ Pozdrawiam cieplutko♥
    Mój Blog :) ♥klik♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obserwuję, masz cudny blog Julianko <3

      Usuń
  10. Wygląda przepysznie!
    Bardzo łatwy przepis, na pewno spróbuję.

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przepysznie! Niestety, nie mam talentu kucharskiego...

    Pozdrawiam gorąco ♥♥♥
    → → → mademoisellepaulline.blogspot.com


    OdpowiedzUsuń
  12. Narobiłaś mi wielkiego apetytu ^^ Z chęcią skorzystam z tego przepisu.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. W środku nocy narobiłaś mi ogromnej chęci na ciasto hah :D Pysznie!

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakoś tak nie przepadam za tym ciastem...

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda pysznie :)
    Z chęcią wypróbuję.
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś robiłam to ciasto i jest pyszne! :)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/
    Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda smakowicie! Chyba muszę spróbować :) a miałam przejść na dietę...
    beauty-ladymade.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda przepysznie :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda tak smacznie że aż zrobiłam się głodna :)
    Ostatnio mam fazę na gotowanie i pieczenie, może spróbuję swoich sił z tym przepisem :)
    Pozdrawiam z Porzeczkowy Sorbet

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciasta to moja słabość. A to wygląda naprawdę smakowicie. ;]

    OdpowiedzUsuń
  21. Muszę kiedyś zrobić :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Cześć! Jestem na Twoim blogu przyznam się szczerze pierwszy raz, ale już na pewno nie ostatni! Bardzo mi się Podoba Twój styl pisania oraz zdjęcia. Zaobserwowałam i czekam na więcej postów. Mój blog-kliknij

    OdpowiedzUsuń
  23. mniam, uwielbiam! ;)

    nowy post, zapraszam:
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Szczerze, nigdy nie jadłam kopca kreta, dlatego muszę chyba wypróbować Twój przepis :)
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. ...like my Dad before me :)
    Świetny przepis. Osobiście uwielbiam to ciastko ale jego robienie to dla mnie czarna magia :D
    Obserwuję <3

    Zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajna nazwa.
    Wygląda smakowicie :)
    Pozdarwiam
    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  27. wygląda smacznie :D

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak apetycznie to wygląda :)
    Obserwuję ;)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Wygląda pysznie :)

    witchhearted.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam kopiec kreta! Zawsze jadłam taki z pudełka, a tu proszę trafiłam na super przepis! :)
    Pozdrawiam ceiplutko http://hdshua.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Przepis na pewno kiedyś wykorzystam! :)

    MY BLOG - CLICK!

    OdpowiedzUsuń
  32. Przepis wykorzystam dopiero jak będę miała cheat meal, ale z pewnością wykorzystam!
    Zapraszam na mojego bloga, gdyż prowadzę go od niedawna i chciałabym poznać twoje zdanie :)
    https://marcjannabaskiewicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam to ciasto!

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. wygląda cudownie <3

    Zapraszam do mnie / konkurs ♥
    http://by-vanys.blogspot.com/2016/05/dresslink-wishlist-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  35. Lato się zbliża, a on niedobry tu kusi nas takimi pysznościami aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :O
    uwielbiam kopiec kreta- ale ochoty mi na niego narobileś <3

    OdpowiedzUsuń
  36. Uwielbiam kopiec, zwłaszcza w formie muffinów! Mniam

    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
  37. Na pewno wypróbujemy! :)
    http://mannequiin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń