7 sierpnia 2016

'Kłamstwo ma krótkie nogi'



Czy kłamstwo jest nam potrzebne?
Kiedy 'można' kłamać?
Jak wyglądałaby nasze życie w ciągłej prawdzie?

Te pytania nurtują mnie od jakiegoś czasu. Rozważałam rożne sytuacje, w których nie umiemy uciec od kłamstwa. Przepraszam, ze będę używała tego słowa tak często, ale nie umiem znaleźć trafnego zastępnika. No bo jak inaczej określić to słowo? Nie prawda? Żaden wyraz zastępczy nie będzie miał takiego wydźwięku jak słowo 'kłamstwo'.
Mówi się: 'Kłamstwo ma krótkie nogi'.
Według tego przysłowia nawet najbardziej ukrywane kłamstwo wyjdzie na jaw.

Ale czy w takim razie:
1.Zawsze i bezwarunkowo należy mówić prawdę?

2.Czy są sytuacje, w których nie da się inaczej postąpić jak tylko skłamać?
Najpierw zastanówmy się nad punktem 1. Przykładowa sytuacja: Przyjaciółka pyta Cię, co sądzisz o jej nowej fryzurze. Według Ciebie nie pasuje jej. Co robisz? w komentarzach napisz co byś zrobił, a ja niedługo wracam do Was z kolejną częścią tego posta.









kombinezon H&M | okulary H&M

Mogłabym prosić Was o szczere kliknięcia? Bardzo mi na tym zależy, postaram się każdemu odwdzięczyć, buźka ;*


60 komentarzy:

  1. Odpowiadam na pytanie: Powiedziałabym jej prawdę, lepsza gorzka prawda niż słodkie kłamstewko. Czasem są takie sytuacje, w których musimy skłamać, ale ja przyznam szczerze, że nie jestem aniołkiem. Nie zawsze mówię prawdę. Niestety. Śliczne zdjęcia :)

    Zapraszam :)
    http://normalnienienormalnanastolatkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze lepiej być szczerym.
    Ładne zdjęcia:)
    http://tuniemanicciekawego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ja raczej spróbowałabym powiedzieć jej w delikatny sposób albo bym skłamała xD nie lubie urażać ludzi ;d

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam:* odwdzięczam się za każdą obserwację ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładny outfit! :)
    Co do kłamstwa.. Osobiście z natury jestem szczera i mówię co przyjdzie mi na myśl. Przeważnie nie ograniczam się w komentarz , zwłaszcza tych na temat moich przyjaciółek haha ( W dłuższej znajomości to normalne ;) )
    Ewentualnie zdarza mi się skłamać gdy mama pyta czy widziałam jej pasek lub bluzkę hihi

    Serdecznie zapraszam do mnie: http://sandraannakawa.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny kombinezon!super post
    miłego dnia

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG http://www.zoozelooveblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie wyglądasz. Obserwuję i liczę na rewanż. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerość jest bardzo ważna! :D

    aanna-aanna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. rewelacyjny kombinezon :)

    Obserwuję i liczę na rewanż :)
    http://theloth.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny oufit i zdjęcia, a co do kłastwa, czasami najgorsza prawda, jest lepsza od najgorszego kłamstwa :)
    ----
    http://styluliczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uważam, że czasem jeżeli mamy kogoś zranić to należy troszkę skłamać :) Nie należy za to kłamać w poważnych sprawach

    Truskaweczka (klik)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ładnie wyglądasz, pierwsze zdjęcie mega!
    Ja bym chyba powiedziała, że jest ok, ale trochę nie w moim stylu XD

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem osobą nad wyraz szczerą, więc po prostu bym jej powiedziała, co o tym sądzę. Moja przyjaciółka wie, że czasem może się ode mnie spodziewać soczystej krytyki. Nie lubię słodzić ludziom, wolę być szczera. Wtedy zostają przy Tobie tylko Ci "najwierniejsi". Ale oczywiście nie jestem aniołkiem i kłamię w niektórych sprawach, oczywiście, jeśli muszę. ;)

    Pozdrawiam,
    https://kozlovskaiza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Powiedziałabym koleżance np. że nie jest źle, ale w tamtej było lepiej, czy coś w tym stylu.

    http://xxaureliaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Powiedziałabym, że nie jest źle, a włosy nie ręka - odrosną :D Ślicznie wyglądasz

    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiadam na pytanie: pewnie bym skłamała. Wiem że wszyscy a w zasadzie zdecydowana większość napisze "nie ja nie kłamię, na pewno powiedziałabym prawdę, lepsza prawda niż oszustwo" ale nie chciałabym zrobić znajomej przykrości, poza tym fryzura to kwestia gustu a skoro ona czuje się w niej dobrze, to ja nie mam nic do powiedzenia ;) wiadomo że kłamstwo jest złe, ale kłamstwo kłamstwu nie równe.
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy temat posta nad którym warto się zastanowić. Według mnie rzeczywiście nie warto brnąć w kłamstwa, ale np. tak jak w podanej przez ciebie sytuacji by kogoś nie urazić po prostu powiedzieć, że w innej wyglądała lepiej. Super zdjęcia! :)/~Claydi

    htpp://unpredictabble.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Mimo wszystko zawsze wolę być z człowiekiem szczera.

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam twój sposób pisania:) urzekł mnie od początku dlatego już od dawna obserwuje twoją prace na blogu! 🙂
    zapraszam do siebie na notkę z najważniejszego dla mnie dnia, jeśli się spodoba zostań na dłużej:)
    blog!

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślę, że powiedziałabym jej prawdę. Jeśli byłaby to moja prawdziwa przyjaciółka zrozumiałaby, że może mi się nie podobać jej fryzura.
    Zapraszam:
    izagada.blogspot.com
    Pozdrawiam,
    Izia
    Ps. Obserwuje ^^

    OdpowiedzUsuń
  20. Powiedziałabym, że wolałam ją we wcześniejszej lub że w takiej czy takiej wyglądałaby dla mnie lepiej. W takich sytuacjach raczej powinno sie mówić prawde, mnie osobiście denerwuje jak idę z kimś na zakupy i o wszystkim mowi, ze ładne i ze ładnie wyglądam chociaż widze w lustrze inaczej :D ale każdemu podoba się co innego i najważniejsze, to podobać się samemu sobie :)

    http://agataosinska9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. cudowny post <3
    http://zmiloscidozdjec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny post!
    http://poziomka1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. świetny post
    super napisane
    mypinkdreams3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Jest to temat do dłuuugiej dyskusji. Na ogół nie powinniśmy kłamać nigdy, mówić nawet najgorszą prawdę. Zgadzam się z tym, że kłamstwo prędzej czy później wyjdzie. Czasami są sytuacje, kiedy rzeczywiście "musimy" skłamać. Albo nie chcemy kogoś urazić, albo nie możemy czegoś powiedzieć, bo ktoś nas o to poprosił, albo robimy to dla dobra drugiej osoby - jak to było w "Kamizelce" B. Prusa :D Jeżeli byłaby to naprawdę bliska przyjaciółka to nie krępowałabym się powiedzieć co myślę o tej fryzurze. Jak nasze relacje nie byłyby tak dobre pewnie skłamałabym... nie chciałabym jej urazić. Niestety tak właśnie jest. Nie da się zawsze mówić prawdy, czasem robimy też to pod wpływem emocji. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. jeśli jej nie pasuje jej ta fryzura to po prostu jej to mówię w miły sposób. jako przyjaciółka powinna wiedzieć, że chcę dla niej dobrze ;)
    http://berry-lifestyle.blogspot.hr/

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne zdjęcia, a co do dzisiejszej myśli, uważam, że jednak nie zawsze powinniśmy mówić prawdę. Jeśli chodzi np. o fryzurę to zależy :). Na przykład, żeby koleżance nie zrobiło się przykro, możemy raz skłamać, w końcu to nic takiego, ale jeśli np. idzie na randkę, to powinno się jej pomóc, aby jak najlepiej wyglądała. :)
    Mówiąc prawdę czasami możemy kogoś urazić, dlatego na przykład nie powinniśmy wszystkim mówić co o nich myślimy, ponieważ jak komuś wygarniemy co o nim sądzimy, że jest taki i taki...to będzie to nieprzyjemne. Może upaść jego psychika i takie tam. Może się zamknąć w sobie, albo gorsze rzeczy, których nie chciałabym tutaj wymieniać. Nie wiemy jak inni reagują na krytykę, dlatego lepiej czasami przemilczeć albo skłamać.
    Jednakże nie mówię, że kłamstwo jest dobre. Jeśli chodzi o zdradę albo coś co nie jest dobre to uważam, że jednak warto powiedzieć prawdę, w końcu i tak, prędzej czy później kłamstwo się wyda, dlatego nie powinno się okłamywać w poważnych rzeczach. Lepiej, kiedy ktoś wie nawet okrutną prawdę, niż żeby żył dalej z tą nieświadomością. Zawsze można jakoś zaradzić i wiedzieć kto nas okłamuje i na kim nie możemy polegać. ;)
    Oczywiście każdy ma własne zdanie. Trochę się rozpisałam, to będziesz miała co poczytać. :)
    Pozdrawiam! :)
    Zapraszam do mnie:
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Poruszyłaś zdecydowanie ciekawy, a jednocześnie trudny, temat, na który można by dyskutować godzinami. Co do odpowiedzi na Twoje pytanie, chyba bym skłamała. Niestety nie zdobyłabym się na szczerość, ponieważ obawiałabym się, że ją to w jakiś sposób urazi. Jednak zdaje mi się, że mogłabym ewentualnie powiedzieć jej kilka pozytywnych oraz negatywnych aspektów jej fryzury, oczywiście wszyscy ujmując jakoś delikatnie i kończąc jak najbardziej pozytywnie.
    U g h, nawet wyobrażanie sobie takiej sytuacji jest nieprzyjemne - kłamstwo nigdy nie jest przyjemne, ale z drugiej strony czasem bycie szczerym może być równie nieprzyjemne dla drugiej osoby.
    Pozdrawiam,
    Nûphi z bloga http://just-another-bookblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Powiedziałabym jej prawdę, ponieważ lepiej, żeby o tym wiedziała niż później cały czas robiła taką fryzurę i wyglądała w niej źle.

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  29. Fantastyczne fotki! :) Piękny uśmiech! melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja zawsze jestem szczera i to do bólu ;) Super kombinezon ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie :)
    jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. lepiej jest być szczerym, ale jednak czasem trzeba skłamać żeby nie narobić sobie kłopotów albo nie urazić drugiej osoby :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Lepsza gorzka prawda niż kłamstwo, jednak bywają czasami sytuacje w których trzeba skłamać
    Super zdjęcia, poklikałam :)
    http://nikasstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Jaki śliczny kombinezon.
    Świetny post , w 100 % się z nim zgadzam
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Zdecydowanie powiedziałabym jej prawdę, tylko nie w jakiś chamski sposób. Jest moją przyjaciółką, więc mówimy sobie nawet najgorszą prawdę. ;)

    martynakrysinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja delikatnie dałabym jej do zrozumienia, że według mnie jej nie pasuje, ale jeśli jej się podoba, to się cieszę. :) Czekam na dalszą część posta.
    Świetna stylizacja, cudna fryzurka! Zauroczyło mnie pierwsze zdjęcie.

    muminek-enter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Kiedyś oglądałam taki eksperyment, gdzie aktorka miała przez cały dzień mówić znajomym, rodzinie i innym napotkanym ludziom prawdę, tylko prawdę. Pod koniec dnia nie miała do kogo się odezwać, każdy był urażony jej słowami. Nie wiem, czy to jej podejście do mówienia prawdy w czasem trudnych sytuacjach, nie był delikatny czy coś innego na to wpłynęło...
    Co do sytuacji opisanej w poście. Myślę, że powiedziałabym jej prawdę, nasuwając, że według mnie, fryzura jej nie pasuje. Świetne zdjęcia <3 Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Raczej nie chciałabym jej urazić, więc powiedziałabym, że jest jej ładnie, ale chyba wolałam ją w poprzedniej fryzurze.

    Pozdrawiam
    http://kaktusik-miedzy-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. prowadzisz naprawdę interesującego bloga!

    http://kaarollkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Coś takiego jak honorowe kłamstwo jest według mnie dopuszczalne według mnie tylko wtedy, gdy pomoże np. uratować albo ochronić czyjeś życie, ale jak wiadomo takie sytuacje rzadko się dzieją. W życiu codziennym większość kłamstw i kłamstewek powstaje, żeby ułatwić sobie życie, ochronić własną skórę, a to moim zdaniem nie jest godne zachowanie. Jeśli przyjaciółka spytałaby mnie o zdanie na temat jej nowej fryzury, która mi się nie podoba, pewnie powiedziałabym "według mnie ładniej Ci było w tej poprzedniej" - jestem osobą szczerą i nie lubię kłamstwa, ale też zaznaczyłabym, że to tylko moje subiektywne zdanie, opinia jej i innych może być odmienna, co szanuję. Ładne zdjęcia :)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Według mnie najlepszym wyjściem będzie po prostu nie mówienie nic przyjaciółce. Pewne sprawy powinniśmy zachować dla siebie. Jeśli jej sie tak podoba to dlaczego w to ingerować?

    hidenly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Różnie to bywa z tymi kłamstwami :) ładny kombinezon;)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  42. Czasem trzeba coś przemilczeć, a czasem kłamstwo jest lepszym wyjściem niż prawda, szczególnie wtedy gdy nie chcemy kogoś zranić. Świetny post i bardzo ładne zdjęcia :)

    Mój blog
    Odwdzięczam się za obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  43. powiedziałabym: yyy ładnie...(ona na mnie patrzy 'swoim spojrzeniem' - serio?) nie, ani troche mi sie nie podoba :)
    mam taka relacje z moją przyjaciółką ze spokojnie mozna mówić prawde ;)
    ale fakt kłamstwo czasem jest potrzebne, chociaz ja wole okreslenie 'nie do końca prawda'
    np. mama zawsze powie dziecku ze ładny rysunek, chociaz wątpie ze jej sie podoba..małe kłamstwa są potrzebne :))

    kariaxv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. ja lubię powiedzieć prawdę w delikatny sposób
    nie do końca w moim guście, coś mi tutaj nie pasuje .. lubię też podkreślić,że ma się nie przejmować bo wiem ,że to wzbudza niepokój. Przykład z mojego życia.. nigdy się nie farbowałam. Byłam 1 raz na blond refleksach.. jeszcze siebie nie widziałam , Pani suszy mi wlosy a moja przyjaciółka patrzy się n mnie i kiwa głową ( o nieee,niee) wyobraź sobie moje przerażenie w tamtym momencie ! 1 myśl dobra , znajdę dobrą MOCNOKRYJĄCĄ farbę hahaah, druga .. hmm niby włos nie ręka , odrosnie. Zobaczyłam siebie .. i przerażenie , zamarłam. Pół blondynka, katastrofa, wyglądałam wedlug siebie brzydko .. ona wtedy mówiła,że nie jest aż tak źle.. robiła to co powinna bo gdyby sama mi dowaliła to pewnie bym skoczyła z tysiącem farb na glowie i teraz bym była łysa ;D jak widać czasem warto skłamać :) co do moich włosów dla zainteresowanych, sama je lekko rozjaśnilam aby wyrównać odcienie mojego sredniego bondu od chamskich blond pasm i aktualnie nie wyobrażam sobie życia bez tych refleksów haha. Przy okazji zapraszam na swojego bloga.Dopiero zaczynam , jesli Ci sie spodoba to zostaw komentarz ! to mega motywuje :) MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  45. super :) wspolna obserwacja ? zapraszam <3 http://pinklips666.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Piękny kombinezon! Ja nie potrafię w ogóle kłamać :d nikolaprzybysz.pl-klik

    OdpowiedzUsuń
  47. Super kombinezon i świetnie wyglądasz. :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Świetny kombinezon! Bardzo fajne zdjęcia! :)
    W takiej sytuacji, mimo wszystko powiedziałabym jej prawdę w oczy, ale nie w jakiś chamski i złośliwy sposób, ale bardzo delikatny. :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Jeśli chodzi o wygląd innych osób, to uważam, że każdy powinien mieć na sobie, co tylko chce, tak samo z fryzurą. Najważniejsze, żeby to tej osobie się podobało, a nie mi. Świetne zdjęcia, ten kombinezon jest genialny. :) Arleta

    OdpowiedzUsuń
  50. Gdyby to była moja przyjaciółka to na pewno nie obraziłaby się gdybym powiedziała jej prawdę. Być może starałabym się znaleźć jakieś plusy w jej uczesaniu np. że pasuje jej do ubrania, czy coś. Myślę, że trzeba mówić prawdę, jednak są takie sytuacje, że kłamstwa pomagają np. kiedy kogoś chronimy. :)
    Super wyglądasz. :)

    starwarspoland.blogspot.com
    1001zakatkowswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Jeśli przyjaciółka, to pewne, że liczy na szczerą odpowiedź, a nie na mydlenie oczu kłamstwami. Nieważne, czy będzie komuś milej, jeśli powie się coś innego - prawda zawsze wyjdzie na jaw, a wtedy dopiero wychodzimy na niezbyt porządnych ludzi. Sama zadając tego typu pytania, liczę na szczerą odpowiedź, bo skoro pytam, to znaczy, że polegam na czyimś zdaniu i je cenię.
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  52. Piękne zdjęcia śliczny kombinezon :)
    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. Fajny kombinezon i super post :)

    Zapraszam https://luxjulia.blogspot.com
    Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki ;)

    OdpowiedzUsuń
  54. Ja akurat zawsze moim znajomym czy przyjaciołom mówię prawdę. Szczerze wyrażam swoje zdanie. Jednak jeśli chodziłoby o kogoś nieznajomego to byłoby mi trudniej. Czasem się zdarzy, że kłamiemy tak to już jest. Co do przysłowia to się z nim nie zgadzam - jeśli skłamałam nie wychodziło to na jaw. Zazwyczaj te kłamstwo zostawało 'prawdą'.
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  55. Mimo wszystko staram się być szczera, po prostu trzeba wiedzieć w jaki sposób powiedzieć pewne rzeczy żeby nikogo nie uradzić.

    mój najnowszy post, zapraszam- klik

    OdpowiedzUsuń
  56. Próbuję mówić prawdę, aczkolwiek są sytuacje, które po prostu wymagają, aby wymyślić swoją własną wersję.

    http://mystery-identity.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  57. Ja powiedziałabym, że po prostu wygląda inaczej i muszę się do jej nowej fryzury przyzwyczaić :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń